نظام نوین مالی

این وبلاگ جهت تبادل اطلاعات راجع به نظام نوین مالی راه اندازی شده است.

این وبلاگ جهت تبادل اطلاعات راجع به نظام نوین مالی راه اندازی شده است.

این وبلاگ جهت تبادل اطلاعات راجع به نظام نوین مالی راه اندازی شده است.

ترفند چسباندن خطوط در نرم افزار Word

يكشنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۳، ۰۸:۰۳ ق.ظ
شاید تنها راه ممکن به نظر شما استفاده از کلیدهای Backspace یا Del باشد تا خطوط را به هم بچسبانید اما مطمئنا برای یک متن طولانی این کار بسیار وقت گیر و آزار دهنده می باشد، اما راه ساده تری نیز وجود دارد.

ابتدا متن مورد نظرتان را مشابه متنی که قبل به آن اشاره کردیم در نرم افزار Word کپی کنید. سپس از منوی Home، قسمت Paragraph، روی گزینه ¶ کلیک کنید مشاهده می کنید که در بین کمات هر خط علامت نقطه (.) ظاهر شده است که هر یک نقطه (.) بیانگر وجود یک فاصله (Space) است. در انتهای تمام خطوط علامت ¶ مشاهده می شود که این علامت به مفهوم استفاده از کلید Enter است. بنابراین مشکل متن وجود اینترهای اضافی در انتهای خطوط است در نتیجه کاری که باید برای متن زیر انجام شود این است که اینترهای اضافی باید با فاصله (Space) جایگزین شوند.

 


برای اینکار ابتدا قسمتی از متن را که قصد دارید خطوط آنرا به هم بچسبانید انتخاب کنید تا این تغییرات برای تمام متن اعمال نشود.
برای جایگزین کردن از ابزار Replace در نرم افزار Word استفاده می کنیم. با انتخاب کلیدهای Ctrl+H ابزار Replace مطابق شکل زیر فعال می شود.
در قسمت Find what مطابق شکل بالا از کد p^ استفاده می‌کنیم که بیانگر فاصله‌ی پاراگرافی (paragraph break) می‌باشد و در قسمت Replace with هم کلید Space را یک بار فشار می‌دهیم تا یک فاصله ایجاد شود. در واقع یک Space، فاصله مجاز بین کلمات است که باید با Enter جایگزین شود. در پایان هم گزینه Replace یا Replace All را انتخاب می کنیم. نتیجه کار را مشاهده می‌کنید.
 
 
 
اگر بعد از فعال کردن گزینه ¶، در متن علامت را مشاهده کردید، این علامت نشانگر فاصله خطی (line break) است. برای جایگزین کردن آن با Space در قسمت Find what، از کد l^ (حرف L کوچک) بجای کد p^ استفاده کنید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی